Opleiding medewerker callcentre/ klantenservice

Wmo, Jeugdwet en Participatiewet

START
Je kunt ieder moment starten

CERTIFICAAT
bij succesvolle afronding

STUDIELAST
+/- 2 uur pw x 12 wkn

NIVEAU
MBO

THUISSTUDIE
E-learning

PRIJS
programma €1.697,- 

START
Je kunt ieder moment starten

CERTIFICAAT
bij succesvolle afronding

STUDIELAST
+/- 2 uur pw x 12 wkn

NIVEAU
MBO

THUISSTUDIE
E-learning

PRIJS
programma €1.697,- 

Opleiding medewerker callcentre/ klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet

Ben jij op zoek naar om-of bijscholing naar het beroep van medewerker callcentre of klantenservice bij een gemeente of een zorginstelling? Tijdens de opleiding Medewerker Callcenter/Klantenservice leer je in drie modules en twaalf lessen én een live opleidingsdag hoe je zorgvragers en mantelzorgers op een goede manier kunt helpen.

Financieringsmogelijkheden

Voor onze opleidingen zijn er verschillende financieringsmogelijkheden. Laat je werkgever of het UWV betalen. Trek de studiekosten af van de Belastingdienst of betaal in termijnen.

> GA NAAR MOGELIJKHEDEN

Geaccrediteerde opleiding

CRKBO registratie

Wil je advies op maat ontvangen?
Neem dan contact op met onze studieadviseurs Helene Henckens of Venhar Payas.

 h.henckens@wwzconsultancy.nl

+31 6 22 16 71 53

35 WMO tips + elke maand praktische informatie!

E-book
Voornaam

Achternaam

E-mailadres


Ik heb kennis genomen van de privacyverklaring.
Ik geef toestemming om mij nieuws + info toe te sturen.

Studeren op maat, wanneer jij dat wilt

In 3 modules met 12 lessen en één live opleidingsdag leer jij hoe je zorgvragers en hun mantelzorgers op een goede manier verder kunt helpen. Ook leer je welke vragen je zelf kunt afhandelen en welke je moet doorverwijzen.

De opleiding is deels online en deels live. Dat noemen we ook wel blended learning. De theorielessen vinden online plaats. Iedere les wordt afgesloten met multiple choice vragen in de vorm van een zelftest.
Telefonische gesprekstechnieken ga je oefenen met je eigen telefoon vanuit huis, met een ervaren docente op dat gebied. Baliegesprekken oefen je tijdens een live opleidingsdag, waarvoor we samenwerken met het Kenniscentrum Wmo.

Na deze opleiding:

✔ Weet je in grote lijnen hoe de regelgeving Wmo, Jeugdwet en Participatiewet eruit zien zodat je deskundig kunt inspelen op de vraag van je cliënt.

✔ Ben je in staat om zorgvragers en hun mantelzorgers op de juiste manier te woord te staan.

✔ Kun je zorgvragers en hun mantelzorgers op de juiste manier doorverwijzen naar je interne collega’s als dat nodig is.

✔ Kun je zorgvragers en hun mantelzorgers de weg wijzen in de voorzieningen zorg en welzijn in jouw gemeente.

✔ Ben je in staat om gesprekken te voeren aan de telefoon en aan de balie met mensen met beperkingen en hun mantelzorgers.

Programma medewerker callcentre/ klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet: 4 modules in 12 weken

MODULE 1
Algemene kennis regelgeving sociaal domein

Les 1   Algemene kennis van de Wmo
Les 2   Algemene kennis van de Jeugdwet
Les 3   Algemene kennis van de Participatiewet
Les 4   Afstemming met overige wetgeving in het
           sociaal domein (zoals leerlingenvervoer,
           Zorgverzekeringswet, Wet langdurige zorg)

MODULE 2
Gemeentelijke procedures en doelgroepen

Les 1   Algemene kennis van gemeentelijke
          regelgeving
Les 2   Procedure van melding tot en
           met voorziening
Les 3   Algemene en individuele voorzieningen
          (de sociale kaart).
Les 4   Wat verwijs ik wel en niet door naar de
           backoffice? Verslaglegging naar de backoffice

MODULE 3
Telefonische gesprekstechnieken

Les 1   De zorgvrager of de mantelzorger belt.
           Hoe sta je die te woord, welke vragen
           kun je verwachten?
Les 2   Omgaan met weerstand
Les 3   Omgaan met klachten
Les 4   Je gaat met de docente live oefenen aan
          de telefoon!

MODULE 4
Hoe voer je een gesprek aan de balie?

Nu ga je live aan de slag! Je gaat een hele dag oefenen met gespreksvaardigheden.

Bonus materiaal

Een gastcollege over eenzaamheid door Jeanette Rijks, erkend eenzaamheidsdeskundige.

Een complete uitleg over zelfredzaamheidmatrix.

Extra les over het keukentafelgesprek.

Een bonusles over Familiezorg: De zorgvrager samen met zijn of haar familie

Alle genoemde prijzen zijn vrijgesteld van BTW. Op deze online opleiding zijn algemene voorwaarden van toepassing.
Voor online producten geldt een herroepingsrecht van 14 dagen, zolang de opleiding nog niet is gestart.