Opleiding medewerker callcentre/ klantenservice
Wmo, Jeugdwet en Participatiewet

je kunt ieder moment starten

Certificaat bij succesvolle afronding

Studielast 12 x +/- 1 uur per week

MBO

Thuisstudie

Prijs programma

€1.697,-

je kunt ieder moment starten

Certificaat bij succesvolle afronding

Studielast 12 x +/- 1 uur per week

MBO

E-learning 1 live bijeenkomst

Prijs programma

€1.697,-

Opleiding medewerker callcentre/ klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet

Ben jij op zoek naar om-of bijscholing naar het beroep van medewerker callcentre of klantenservice bij een gemeente of een zorginstelling? Tijdens de opleiding Medewerker Callcenter/Klantenservice leer je in drie modules en twaalf lessen én een live opleidingsdag hoe je zorgvragers en mantelzorgers op een goede manier kunt helpen.

STUDEREN OP MAAT, WANNEER JIJ DAT WILT

In 3 modules met 12 lessen en één live opleidingsdag leer jij hoe je zorgvragers en hun mantelzorgers op een goede manier verder kunt helpen. Ook leer je welke vragen je zelf kunt afhandelen en welke je moet doorverwijzen.
De opleiding is deels online en deels live. Dat noemen we ook wel blended learning. De theorielessen vinden online plaats. Iedere les wordt afgesloten met multiple choice vragen in de vorm van een zelftest.
Telefonische gesprekstechnieken ga je oefenen met je eigen telefoon vanuit huis, met een ervaren docente op dat gebied. Baliegesprekken oefen je tijdens een live opleidingsdag, waarvoor we samenwerken met het Kenniscentrum Wmo.

NA DEZE OPLEIDING:

  • Weet je in grote lijnen hoe de regelgeving Wmo, Jeugdwet en Participatiewet eruit zien zodat je deskundig kunt inspelen op de vraag van je cliënt.
  • Ben je in staat om zorgvragers en hun mantelzorgers op de juiste manier te woord te staan.
  • Kun je zorgvragers en hun mantelzorgers op de juiste manier doorverwijzen naar je interne collega’s als dat nodig is.
  • Kun je zorgvragers en hun mantelzorgers de weg wijzen in de voorzieningen zorg en welzijn in jouw gemeente.
  • Ben je in staat om gesprekken te voeren aan de
    telefoon en aan de balie met mensen met beperkingen en hun mantelzorgers.

Module 1 Algemene kennis Regelgeving sociaal domein

  • Les 1 Algemene kennis van de Wmo
  • Les 2 Algemene kennis van de Jeugdwet
  • Les 3 Algemene kennis van de Participatiewet
  • Les 4 Afstemming met overige wetgeving in het sociaal domein (zoals leerlingenvervoer,
    Zorgverzekeringswet, Wet langdurige zorg)

Module 2 Gemeentelijke procedures en doelgroepen

  • Les 1 Algemene kennis van gemeentelijke regelgeving
  • Les 2 Procedure van melding tot en met voorziening
  • Les 3 Algemene en individuele voorzieningen (de sociale kaart).
  • Les 4 Wat verwijs ik wel en niet door naar de backoffice? Verslaglegging naar de backoffice

Module 3 Telefonische gesprekstechnieken

  • Les 1 De zorgvrager of de mantelzorger belt.
    Hoe sta je die te woord, welke vragen kun je verwachten?
  • Les 2 Omgaan met weerstand
  • Les 3 Omgaan met klachten
  • Les 4 Je gaat met de docente oefenen aan de telefoon!

Module 4 Hoe voer je een gesprek aan de balie?

Nu ga je live aan de slag! Je gaat een hele dag oefenen met gespreksvaardigheden. Aan het einde van deze dag ontvang je je certificaat van de opleiding.

Bonus materiaal

  • Een gastcollege over eenzaamheid
    door Jeannette Rijks, erkend eenzaamheidsdeskundige. Bekend van het televisieprogramma Nooit meer Alleen

De cursusprijs is € 1.697,-
(BTW vrijgesteld)
Je kunt ieder moment starten.

Alle genoemde prijzen zijn vrijgesteld van BTW

Op deze online opleiding zijn algemene voorwaarden van toepassing.
Voor online producten geldt een herroepingsrecht van 14 dagen, zolang de opleiding nog niet is gestart.